דייטש על כישלון מתחם התחנה: "הופכים אותנו לשק חבטות"

"לצערנו יש חוק עזר האומר שבתי עינוג וקפה יכולים להיות פתוחים בשבת. אנחנו חושבים שזה חמור, בטח בפלטרין של מלך, בו אין לנו עניין לחכות את פריז ולונדון אלא חהיות עיר הקודש, גם רוב תושבי ירושלים מבינים את זה, אבל לצערנו זו הפסיקה"
ישראל פריי 1 Comment on דייטש על כישלון מתחם התחנה: "הופכים אותנו לשק חבטות"

סגן ראש עיריית ירושלים בראיון לקראת אישור מתחם התחנה בועדה המחוזית: "אולי יקרה נס, אבל ע"פ דרך הטבע זה עובר" • על היעדרותו של מלכיאלי: "גם עם היה נוכח, היינו מפסידים בהצבעה"

יוסי דייטש צילום: מערכת
"לצערנו יש חוק עזר האומר שבתי עינוג וקפה יכולים להיות פתוחים בשבת. אנחנו חושבים שזה חמור, בטח בפלטרין של מלך, בו אין לנו עניין לחכות את פריז ולונדון אלא חהיות עיר הקודש, גם רוב תושבי ירושלים מבינים את זה, אבל לצערנו זו הפסיקה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי כישלון הנציגות החרדית בעיריית ירושלים למניעת חילולי שבת במתחם התחנה בעיר, עת נידון הדבר בוועדה העירונית המקומית, מגיעה מחר התכנית לדיון ועדה מחוזית, הצפויה לאשר ברוב ניכר את הפעלת המתחם במתווה הנוכחי.

בראיון עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', מביע סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש פסימיות על סיכויי מניעת התכנית, ומזדעק על הביקורת הרבה שמוטחת בו ובחבריו לנציגות העירונית בעקבות כישלונות. "הופכים אותי לשק חבטות", הוא אומר.

ראשית הסביר את המצב הנוכחי: "מחר מקיימים דיון האם התכנית תאושר. ע"פ המסורת בירושלים, אין רוב לציבור החרדי רוב בוועדה המחוזית. אולי יקרה נס, אבל ע"פ דרך הטבע, זה לא נראה. מספר חברים הוא בין 17 – 19, מתוכם רק 3 חרדים".

"לצערנו ולבושתנו יש חוק עזר עירוני לפיו בתי עינוג יכולים להיות פתוחים בשבת. זה כתם. אך למרות ההתנגדות הנחרצת – כמו גם העובדה שכל יהודי שלבו חם ועובר ליד בית קפה פתוח זה מרגיש דוקר בלב – לצערנו יש חוק עזר האומר שבתי עינוג וקפה יכולים להיות פתוחים בשבת. אנחנו חושבים שזה חמור, בטח בפלטרין של מלך, בו אין לנו עניין לחכות את פריז ולונדון אלא חהיות עיר הקודש, גם רוב תושבי ירושלים מבינים את זה, אבל לצערנו זו הפסיקה".

לצד ההבנה כי לא נותר הרבה מה לעשות, מבטיח דייטש: "נעשה הכל לשכנע את החברים למה אנחנו חושבים שבירושלים זה צריך להיות אחרת הרי מה שקרה שם זה שנפתחו גם דברים שע"פ חוק העזר היו צריכים להיסגר. אנחנו חושבים שאסור לתת פרס ליזם שמפר את החוק ברגל גסה".

ומכיוון שניתנה הרשות, תינה דייטש את כאבו נוכח הזלזול והפרת ההבטחות של היזם, שנתן את הבטחתו לרבנים לבלי פתוח חנויות שאינן בהגדרת בתי עינוג בשבת. "נפגשנו עם היזם יותר מפעם, יחד עם ועדת הרבנים לעניני שבת, עם הרב אלבז וגולדקנופף, הוא נתן לנו הבטחה ברורה שהעסקים האחרים במתחם, כמו הג'ימבורי, חנות מזכרות ומשחקייה שאסורים בפתיחה ע"פ החוק – יסגרו. לא הייתה שבת אחת שהוא עמד בהבטחה".

הוא הגיב לדיווח לפיו היזם התחייב לשר הפנים על הנ"ל, ואמר: "שמח לשמוע ששר הפנים דרעי הביא השיג, אני מקווה מאוד שיהיה ליזם כבוד לדרעי יותר ממה שהיה לו במקרה הזה לרבנים".

"אני לא מוכן שבכל פעם שיש כישלון לנציגות החרדית בעירייה, מיד מעלים אותנו על המוקד, והופכים אותנו לשק חבטות", אמר, "אנחנו קבלני עשייה, לא קבלני הצלחות", אמר תוך מנסה להימנע מלהתייחס באופן ישיר לביקורת שהוטחה בחבר המועצה מש"ס שנעדר מההצבעה. "גם בלעדי מלכיאלי המתחם היה מאושר. קלמנוביץ' קיבל הוראה מרבה של ירושלים להימנע, כך שזה היה עובר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ליזם. אם רצונך לאבד כל הפעל את המקום בכלשהו בשבת